Vi leter etter
Digital markedsfører og Strategisk rådgiver
Frist: Mandag 20. mars 2023
- Jobber du alene eller i et lite marketing-team og har lyst å utvikle deg i et større miljø blant strateger og nerdete spesialister?
- Eller synes du markedsføring for bare én bedrift blir ensformig i lengden, og trenger flere utfordringer og mer variasjon?
- Kanskje du er i en større bedrift, og trenger luft under vingene på et sted hvor det går an å få ting gjort, uten masse styr?
Da kan denne jobben bli din nye kickstart.
Hos Leadify kan du utvikle deg så langt du vil, gjerne til verdensklasse.
Sjekk ut
Søk her:
Vil du utvikle deg i et av Norges fremste fagmiljøer på Inbound? Jobbe strategisk med markedsføring, for noen av landets mest nytenkende og attraktive kunder?

Øyvind Jacobsen
Daglig leder og Forretningsrådgiver, Leadify

Digital markedsfører og Strategisk rådgiver
Leadify er spesialisert på B2B-markedsføring for norske og internasjonale bedrifter innen energi, teknologi og industri. Med deg i spissen er Leadify deres innleide markedsavdeling og rådgiver. Målet er maksimal digital synlighet, leads, økt salg og mer fornøyde kunder.
Hos oss får du en sentral rolle, med ansvar for en portefølje av faste bedriftskunder. Samtidig får du delta i oppstartsprosjekter for helt nye kunder. Det er en herlig kombinasjon.
Oppgavene er varierte, vil gi deg masse utfordringer, og utviklingsmulighetene i denne jobben er store.
Hva er de viktigste oppgavene?
Du vil jobbe for flere faste kunder samtidig, med både små og store prosjekter og oppgaver. Her får du arbeide med alt fra overordnet salgs- og markedsstrategi til veldig konkrete leveranser. Resultatene kan du måle i sanntid.
- Lede strategiworkshops hos kunder, for å finne den beste miksen av markedsføringstiltak som gir kunden maksimal digital synlighet, økt salg og kundetilfredshet
- Bidra til å utvikle en solid salgs- og markedsplan ('årshjul') for dine kunder. Ta eierskap for å gjennomføre planen, måle resultater, oppdatere og justere underveis
- Strategimøter hver høst, sammen med kundens ledelse. Oppdatere strategien hver vår
- Månedlige performance reviews med din faste kontaktperson, som regel salgs- og markedsdirektør
- Involvere ulike ressurser fra kunden til riktig tid, når det trengs
- Samle et kundeteam hos Leadify med 2-3 spesialister og samkjøre vår leveranse
- Hvilke oppgaver kan du gjøre selv?
- Hva trenger du spesialister til?
- Need-to-do: Oppgaver en Digital Markedsfører og Strategisk rådgiver ofte gjør selv
- Sette opp og lede inbound marketing kampanjer, for eksempel
- Innhold på nettsider, landingssider og blogg
- E-postmarkedsføring, inkludert marketing automation og lead nurturing
- Markedsføring i sosiale medier som LinkedIn
- Samkjøre marketing-kampanjen med kundens salgsavdeling
- Event-markedsføring, for eksempel når kunden skal holde salgswebinar eller delta på messer og konferanser: Vi bidrar til at kunden trekker til seg riktig publikum, og genererer mest mulig leads og salg fra eventet
- Designe optimal kjøps- og kundereise for våre kunder. Det vil si, bruke Inbound-metodikken til å skape best mulige arbeidsprosesser og resultater innen marketing, sales og service hos kunden
- Sette opp HubSpot CRM (Marketing-, Sales, Service og Operations Hub) for kunden, slik at verktøyet blir en effektiv hjelp i hverdagen
- Onboarde og gi kunden opplæring i HubSpot CRM, for salgs- og markedsavdelingen, og kundesenter/-support
- Måler resultatene av jobben vi gjør. Bruker aktivt det du lærer til å skape stadig bedre resultater for kundene. Vår bransje utvikler seg raskt. Du har en sentral rolle for at Leadify skal være i forkant av utviklingen og skape kundeverdi
- Sette opp og lede inbound marketing kampanjer, for eksempel
- Oppgaver du tar ansvaret for, men som en spesialist i teamet vil kunne levere for deg
- Fast innholdsproduksjon: Tekst, bilder og video som blogg- og nyhetsartikler, white papers, case studies, e-bøker og lignende
- SEO/Annonser: Betalt synlighet, som for eksempel Google Ads eller LinkedIn annonser
- Nettsider: Utvikle og bygge komplette nettsider, webdesign, tekniske oppdateringer og program for kontinuerlig forbedring av nettsidene (Growth Driven Design)
Hva tilbyr Leadify?
- Fantastiske muligheter til faglig og personlig utvikling
- Fin fastlønn, god forsikringspakke inkludert helseforsikring, ekstra pensjon og bonusordning på toppen
- Jobbe for noen av landets mest nytenkende og attraktive kunder, med hele verden som marked
- Fleksibel arbeidstid, fleksibelt arbeidssted og fri ferie (ja det stemmer)
- Et ungt arbeidsmiljø med høy trivsel
- Din faste plass i nye, moderne lokaler i hjertet av Stavanger sentrum (de to øverste etasjene i Nordbøgata 4 på Holmen, med to takterrasser 🌞🌧️ og egen Coconut Bar 🌴🥥)
Har du disse egenskapene?
Du blir motivert av å sette mål, ta ansvar, skape fremdrift og resultater, og har det gøy på veien:
- Du har lederegenskaper, er positiv av natur, finner løsninger, og flink til å få de rette folkene til å trekke i samme retning
- En empatisk person med teknisk interesse. En god lytter. Liker kompleksiteten og dynamikken i B2B-kunder sitt marked
- Strålende skriftlig og muntlig kommunikasjon, på norsk og engelsk. Du formidler komplekse ting kort, enkelt og effektivt
- Du vet hva som funker på ulike digitale flater, og tilpasser alltid innholdet du lager til kundens målgruppe og kanal
- Dyktig på digitale verktøy for nettsider, markedsføring og CRM som HubSpot, WordPress, Salesforce, MailChimp og LinkedIn
- Ett skritt foran. Helt naturlig ser du det store bildet av prosjekter og oppgaver. Flink til å avgjøre hva som er viktigst å prioritere akkurat nå, og får ting gjort - både på egen hånd, og i team
- Ryddig, analytisk og systematisk nok til at du fikser mange ad hoc oppgaver og prosjekter for flere kunder samtidig. Har roen når endringer og uforutsette ting skjer, slik det ofte gjør
- Finner stor glede i å gi andre mennesker en god dag. Du motiveres av å bidra til at dine kollegaer og kunder skal ha det kjekt, lykkes og vokse til den beste utgaven av seg selv
Må du ha alt dette for å søke?
Ja, de fleste av disse personlige egenskapene bør du ha. Men nei, du må ikke ha erfaring fra alt som er beskrevet over. En fordel ja, men ikke et krav. Det aller viktigste er den du er :)
Du vil få skikkelig opplæring i inbound marketing, salg og service, som er strategien og arbeidsmetoden Leadify bruker. Samme med verktøyene; Office 365 for dokumentasjon, ClickUp for oppgave- og prosjektstyring og HubSpot CRM Suite Pro for alt med nettsider/CMS, CRM, Digital Marketing, Sales, Service og Operations.
Leadify er Platinum-partner hos HubSpot. Det betyr at du får muligheten til å lære fra noen av verdens dyktigste fagpersoner på vårt felt. Vi setter av 10-15 prosent av arbeidstiden til faglig utvikling, og heier på hverandre.
Din bakgrunn?
Vi er åpne for flere retninger:
- Du jobber kanskje alene eller i et lite marketing-team men har lyst å utvikle deg i et større miljø som oss, med dyktige strateger og nerdete spesialister som løfter hverandre
- Du synes markedsføring for bare én bedrift blir ensformig i lengden og ønsker inspirasjon og større utfordringer gjennom å jobbe for flere bedrifter i ulike bransjer samtidig
- Du føler deg som en utålmodig brikke i en større bedrift og trenger å utfolde talentet ditt på et sted hvor det går an å ta raske beslutninger og få ting gjort, uten masse styr
Du bør ha utdannelse på Bachelor- eller Masternivå, eller en solid pakke med kurs og kan vise til resultater innen for eksempel digital markedsføring, rådgivning og kommunikasjon.
Frist: Snarest og senest mandag 20. mars 2023.