En uke hvert år samles alt som kryper og går innen Inbound-verden i Boston, for å plukke opp nye trender og produktnyheter fra HubSpot. Vi får vite alt nytt om marketing, salg og kundeservice.
Leadify var selvfølgelig til stede. Her får du en oppsummering.
Kjapp intro: Inbound-konferansen (www.inbound.com) blir arrangert av HubSpot og samler over 24.000 deltakere fra mer enn 110 land i tre dager, pluss en ekstra dag for HubSpot-partnere som Leadify.
Nytteverdien? Alt koker ned til å skape vekst, glede og utvikling for selskapet ditt. Mange foredragsholdere holder svært høyt nivå. Som deltaker er utfordringen å få med seg alle gullkornene.
I den grad det går an å sammenfatte alle inntrykkene i en kort bloggartikkel, så er dette litt av den røde tråden som ble formidlet på den faglige fronten:
Den første dagen sto HubSpot sine to grunnleggere for innledningen:
Hovedbudskapet er at vi i 2018 lever i en opplevelses-økonomi, som gir store muligheter for hvordan ledere bør jobbe med sine vekststrategier. De spår at vinneren blir den som tilbyr den beste totale kundeopplevelsen - fra første kontakt via kjøp og til etablert kunde, som gjerne kjøper igjen og igjen.
Brian Halligan og Dharmesh Shah dro linjene tilbake til 1990-tallet, hvor produktene og tjenestene var mer forskjellige. Litt banalt sagt, i gamle dager holdt det å ha en god selger for å selge greiene.
Gjennom 2000- og 2010-tallet ble produkter og tjenester stadig mer like, som følge av internett og globalisering. Den gamle selgeren er en utdøende rase, digital markedsføring ble mye viktigere.
Jeff Bezos og Amazon er et herlig eksempel:
I dag er det nesten umulig å ha et forsprang over tid som bygger på produktlederskap og pågående salg. I stedet handler vekst i større grad om å skape den beste kundeopplevelsen - gjennom hele kundereisen.
For deg som leder og vekst-skaper, så er gulroten at det ligger store inntjeningsmuligheter og venter:
(Screenshots fra presentasjonen til Dharmesh Shah, CTO i HubSpot)
Kjøper du dette budskapet? Det kan nok diskuteres. Jeg tror de er inne på noe smart. Når produkter og tilbydere er likere og likere, så vinner den som skaper den beste opplevelsen - minst muliig friksjon.
Denne fortellingen er selvfølgelig ikke tilfeldig. Dette synet ligger til grunn for utviklingen av HubSpot sitt produkttilbud og nyhetene som ble presentert på Inbound 2018.
Det kanskje viktigste er at HubSpot nå har et komplett produktkonsept for alle de tre hoveddelene av kundereisen: attract, engage og delight. Eller marketing, salg og service - sett innenfra.
Ellers ble det lansert en rekke produktnyheter, som du kan høre litt mer om her:
Vil du vite mer fra Inbound 2018? Start en chat nede til høyre på denne siden eller book møte i kalenderen.
Til slutt: Er du nyfiken på hva inbound er og kan gjøre for vekstmulighetene til din bedrift, så kan du lese Hva er inbound marketing for B2B (helt kort) eller laste ned denne guiden: