Hva er konferansen 'Inbound 2024'?
#INBOUND24 er en av verdens største markedsføringskonferanser, arrangert av HubSpot i Boston hver september.
Temaet er trender, ny teknologi og produkter innen markedsføring, salg og kundeservice som vil dominere fremtiden.
Hvorfor bør du bry deg?
HubSpot har med sin ‘inbound’ vekststrategi og CRM-plattform lenge hjulpet ledere med å skape utvikling, optimisme og vekst.
Men hva betyr AI for Inbound? Er det dødt, eller står vi foran Inbound 2.0? Her er de viktigste lanseringene og tips for å lykkes med HubSpot/AI fremover.
De viktigste nyhetene fra Inbound 2024
HubSpot presenterte flere store oppdateringer i år, med særlig fokus på AI-teknologi som virkelig kan gjøre en forskjell for en CEO eller salgs- og markedssjef som er sulten på vekst. Her er de viktigste nyhetene:
1 - HubSpot Breeze
Den største nyheten fra Inbound 2024 er lanseringen av HubSpot Breeze, en komplett AI-løsning som er enkel, rask og kraftig, med flere nye funksjoner.:
Breeze Copilot: Et AI-verktøy som hjelper deg med hverdagsoppgaver, som å skrive innhold, notater, generere bilder, analysere data, konkurrenter og automatisere rutineoppgaver. Eksempler på oppgaver du kan gi Breeze Copilot:- Lag 5 LinkedIn-poster om vår programvare XYZ
- Skriv en salgs-epost til firma X
- Hva bør jeg gjøre for å løse denne support-saken?
- Oppsummer denne support-saken på maks 50 ord
Breeze Agents: Automatiserte assistenter som utfører oppgaver og arbeidsflyter (workflows), slik at du kan fokusere på mer strategisk arbeid.
-
- Content Agent: Optimalisere blogg- og landingssider, lage podcast og casestudier
- Customer Agent: Håndtere komplekse oppgaver og avanserte forespørsler
- Prospecting Agent: Søke gjennom nettsider, sende e-poster og forespørre møter
- Social AI Agent: Automatisere prosesser og lage innhold for flere kanaler
- Breeze Intelligence: En funksjon som beriker og forbedrer kundedata ved å gi deg innsikt og anbefalinger basert på AI-drevet analyse.
- Intelligence Tab: Vurderer selskapsmatch og varsler om feil data
- Buyer Intent: Identifiserer kjøpsklare bedrifter
- Form Shortening: Kortere skjemaer med bedre datainnhenting
- Data Enrichment: Oppdaterer og forbedrer informasjon i sanntid for riktige beslutninger.
Du kan lese mer om Hubspot Breeze her.
Hvorfor er dette viktig?
AI revolusjonerer markedsføring, salg og kundeservice. HubSpot leder an ved å gjøre avansert AI-teknologi tilgjengelig for alle.
2- Oppdateringer i Marketing Hub og Content Hub
HubSpot satser også stort på å forbedre verktøyene i Marketing Hub og Content Hub. Plattformene har fått oppgraderinger for å hjelpe markedsførere med å bruke data mer effektivt og kommunisere bedre med kundene. Verktøyene kan være avgjørende for å holde seg konkurransedyktig.
Vi går ikke inn på alle detaljene nå, men ønsker du å studere alle HubSpot sine produktnyheter i detalj, så finner du dem her på HubSpot sine ‘Fall 24 spotlight’ sider.
NB: Et viktig poeng er at HubSpot nå har rebrandet produktpakken Marketing+ til “HubSpot for Marketers Bundle,” som kombinerer Marketing Hub og Content Hub til en redusert pris, og gir deg som markedsfører en kostnadseffektiv løsning for å drive helhetlige kampanjer.
3- Sales Hub, Operations Hub og Smart CRM
Selv om hovedfokuset i år er på AI og markedsføring, kom det også flere oppdateringer innen Sales Hub, Operations Hub og Smart CRM. Kort oppsummert – det handler om å forenkle salgsprosesser og optimalisere CRM-funksjoner for å gjøre brukeropplevelsen bedre for både salgsteam og kunder.
Du kan lese mer om oppdateringene her.
Takeaway: Hva blir viktig fremover?
Ekspertene og de siste HubSpot-oppdateringene viser at AI-utviklingen går raskere enn internett på 90-tallet. Hva betyr det for deg?
1- Det er ikke et spørsmål om du skal ta i bruk AI, men hvordan .2- Det som vil skille tapere og vinnere er de som bruker AI-teknologien feil, og de som gjør det riktig.
Nesten to år etter ChatGPT ser vi stadig flere bedrifter som produserer rent AI-generert innhold uten sjel og personlighet.
Hos Leadify mener vi at suksess med AI, spesielt HubSpot og Breeze, krever en strategi som aktivt forbedrer hele kundereisen, inkludert markedsføring, salg og kundeservice.
Fordi:
- Du ønsker ikke å være CEOen som ber salgs- og markedssjefen bruke AI til å pøse ut tre ganger så mange bloggartikler og LinkedIn-poster, bare fordi AI gjør oppgaven tre ganger raskere. Det kan være fristende, men AI har ingen sjel og personlighet. Rent AI-innhold gjør selskapet ditt anonymt, og dere forsvinner i et ‘sea of sameness’ blant alle andre. Da taper du
- Du ønsker heller å være CEOen som lytter til salgs- og markedssjefen, som vil fortelle deg at AI er fantastisk til kreativ idèskaping, skape struktur og finne mening i stordata, og spare tid på rutineoppgaver. Men det må være mennesker med hånden på rattet, som gir dere identitet, særpreg og personlighet, og skiller dere ut i konkurransen. Da vinner du
Bedrifter som tilpasser seg, investerer tid og lærer å bruke disse nye verktøyene på riktig måte, vil være på vinnerlaget.
Er du nysgjerrig på hvordan du kan utnytte de nyeste HubSpot-løsningene? Kontakt din faste rådgiver hos Leadify for en samtale om hvilke muligheter den nye teknologien kan skape for deg og din bedrift.
KOMMENTARER