Nytt år, ny .....
2024 er godt i gang, og flere av våre kunder har startet det nye året med et smell!
Altifiber har lansert nye nettsider, Marlog har lansert en ny inbound-kampanje, og Enhanced Drilling har lansert sin splitter nye blogg Well Said.
Kortversjonen
- Flere kunder har startet det nye året med betydelige initiativer. Altifiber har lansert nye nettsider, Marlog en ny inbound-kampanje, og Enhanced Drilling en ny blogg kalt Well Said.
-
Disse selskapenes tiltak er sentrert rundt å forstå og svare på kundenes spørsmål og behov, en nøkkelstrategi i inbound-markedsføring.
-
Målet er økt salg og vekst. Dette oppnås gjennom å tiltrekke seg riktig publikum, øke synlighet, bygge tillit, nurture leads, konverteringsoptimalisering og kontinuerlig analyse.
- Inbound-markedsføring er statistisk sett effektiv, med lavere kostnad for leadanskaffelse og høyere effektivitet i konvertering sammenlignet med outbound-markedsføring.
Ved første øyekast ser det kanskje ikke ut til å være så mye likt mellom fiber, fendere eller 'kick and loss detection'. Men sett fra kundenes ståsted og et inbound-perspektiv, er det faktisk ikke så ulikt.
Hva trenger Altifiber, Marlog og Enhanced Drilling sine kunder hjelp til? Hvilke spørsmål søker de svar på? Hvilke problemer prøver de å løse? Hvilke muligheter vil de gripe?
Kort sagt, kundene spør, og de svarer. De gir kundene muligheten til å finne informasjonen de søker etter, FØR de tar kontakt. Dette er også kjent som inbound-markedsføring.
Økt salg og vekst
Men hvorfor gjør de dette? Det er også noe som er felles for dem alle tre. De investerer i nye nettsider og inbound-marketing kampanjer fordi de ønsker økt salg og vekst i sitt marked.
Inbound-markedsføring hjelper bedrifter oppnå dette gjennom flere nøkkelstrategier:
-
Trekke til seg riktig publikum
-
Øke synligheten og merkevarebevisstheten
-
Bygge tillit og troverdighet
-
Nurturing Leads
-
Konverteringsoptimalisering
-
Analyse og forbedring
Ved å investere i nye nettsider og inbound-markedsføringskampanjer, kan Altifiber, Marlog, Enhanced drilling (og du) derfor tiltrekke mer relevant trafikk, bygge sterkere kunderelasjoner, og til slutt oppnå betydelig vekst i salg og markedsandel.
Tallenes tale
Ikke bare ta vårt ord for det; la statistikken tale for seg selv.
- 53% av markedsførere prioriterer blogginnholdsproduksjon som deres hovedfokus i inbound markedsføring.
- Kostnaden for å anskaffe leads gjennom inbound markedsføring er minst 67% lavere enn for outbound markedsføring.
- Bedrifter som benytter seg av inbound markedsføringstaktikker kan generere opptil 126% flere leads enn de som ikke gjør det.
- En riktig gjennomført inbound markedsføringsstrategi er 10 ganger mer effektiv for konvertering av leads enn outbound
- 77% av internettbrukere leser regelmessig minst én bedriftsblogg
Takeaway
Tenker du at 2024 gjerne er året der du sveiver i gang din egen inbound maskineri for fullt? Lurer du på om Inbound passer for din bedrift? Ta kontakt med oss i dag, vi står alltid klar til å hjelpe!
KOMMENTARER