Hva med et kjapt, gratis kurs i digital B2B markedsføring og salg?
Veivalgene du gjør i dag som leder og markedsfører vil prege bedriftens vekstmuligheter i mange år fremover. Utviklingen på fagfeltet er enorm. Her får du tips om hvordan skaffe seg oppdatert og gratis kompetanse på digital markedsføring og salg, inkludert inbound marketing sertifisering.
HubSpot er verdens ledende aktør på løsninger for inbound marketing, som blir oppdaget av stadig flere bedrifter. Selskapet legger stor vekt på opplæring, gjennom sitt HubSpot Academy.
Der kan du finne en rekke gratis nettkurs, som gjennom videoer, artikler og webinarer gir ledere og markedsførere en innføring i dagens beste praksis for digital markedsføring. Kursene har en nettbasert eksamen, som gir deg en sertifisering.
Her er to gratis kurs, som vi kan anbefale varmt for alle ledere, markedsførere og selgere som ønsker å holde seg oppdatert:
Inbound Marketing
Kurset består av tolv deler, på til sammen fire og en halv time. De tolv delkursene er organisert rundt de fire fasene som Inbound marketing består av.
All undervisningen foregår som videoer, på rundt 5-20 minutter hver, avhengig av tema. Hver video støttes av en rekke tilleggsressurser, som relevante bloggposter, sjekklister og annet.
Her får du lære om blogging, SEO (søkemotoroptimalisering), sosiale medier, landingssider, hvordan bedriften din kan generere og modne leads, markedsføring med e-post, rapporter og analyser og mye, mye mer.
Vår erfaring er at dette kurset gir deg en svært god og helhetlig kunnskap innen digital B2B markedsføring og salg, med sikte på å forstå de digitale mulighetene bedre.
For en typisk virksomhet på B2B-markedet, er mulighetene særlig store for å generere flere og bedre salgsmuligheter (leads) og øke suksessraten innen salg.
-> Mer informasjon om kurs og sertifisering på Inbound Marketing finner du her.
Inbound Sales
Dette kurset har fem deler, på til sammen rundt tre timer. Kurset gir en god og grunnleggende introduksjon til Inbound salg, som henger naturlig sammen i forlengelsen av Inbound marketing.
Du får en innføring i å identifisere og følge opp potensielle kunder, gjennom en rekke praktiske øvelser og tips. Du får blant annet lære hvordan du bygger skreddersydde presentasjoner, som er ett av de viktigste grepene for å øke salget deres.
Dette kurset vil vi anbefale både for ledere innen salg og deg som jobber operativt med salg.
-> Informasjon og selve kurset på Inbound salg finner du her.
Kort sagt
Disse kursene gir deg og dine kollegaer oppdaterte og verdifull verdifulle kunnskaper om hvordan dere kan jobbe med digital markedsføring og salg, i en hverdag hvor stadig flere bedrifter erkjenner at tradisjonell markedsføring og salg ikke virker like godt.
I samarbeid: MarkedsPartner og HubSpot
KOMMENTARER