'Alle' snakker om hvordan man skal bruke og få mest mulig ut av Kunstig Intelligens (AI/KI), men få tar seg tid til å forklare hva du skal gjøre for å faktisk få det til. Høres det kjent ut? I så fall er foredraget "Praktisk bruk av kunstig intelligens i salg og markedsføring" hos Næringsforeningen skreddersydd for nettopp deg. Fikk du det ikke med deg? Slapp helt av, her har du den korte oppsummeringen, presentasjonen og de praktiske AI-tipsene.
Utgangspunktet for foredraget var at 70 prosent av selgere og markedsførere ikke, eller i liten grad, bruker AI i jobben sin.
Foredraget handlet om 7 konkrete tips og 4 fallgruver du bør være oppmerksom på, 7 ferdigskrevne 'prompts' og flere tips for hvordan du effektivt kan komme i gang og implementere AI-teknologi i din organisasjon.
Alt dette finner du i presentasjonen fra foredraget:
I Rosenkildehuset 17. januar guidet Eirin, Henrik og Simen et stort publikum på 140 deltakere gjennom noen viktige punkter.
For å virkelig forstå hva markedsførere og innkjøpere sier om AI gikk de først i gjennom nøkkelfunn i 'Den Store undersøkelsen av B2B-markedsføring, salg og service i Norge - 2023' . Sammendraget finner du her.
Faktum er at 21 prosent av B2B-kunder dine allerede bruker AI i sin research i forbindelse med komplekse innkjøp, innen bransjer som for eksempel energi, teknologi og produksjon.
Men hvordan kan AI gi B2B-markedsføring og salg et løft?
Med tanke på at nesten ingen markedsførere har en plan for å bli funnet på slike AI-søk, er det viktigste for de fleste selgere og markedsførere rett og slett å komme i gang med AI og få erfaring og mengdetrening med teknologien.
For å gjøre det enkelt presenterte vi et rammeverk som kan hjelpe deg i gang:
Hele 7 praktiske tips ble avdekket gjennom vår modell kalt PRECISE – et enkelt rammeverk for effektiv "prompting":
Du vil finne konkrete eksempler og 7 ferdigskrevne 'prompts' for deg som jobber i markedsføring, salg og service i PPT-presentasjonen.
Til slutt fikk deltakerne servert 4 fallgruver det er lurt å unngå når du bruker AI:
Innføringen av AI er en kontinuerlig prosess som krevere justeringer og læring over tid. Ved å være bevisst på fallgruvene, bruke gode verktøy (PRECISE-modellen) og eksperimentere, vil du være bedre rustet til å utnytte kunstig intelligens til sitt fulle potensiale.
Nå har du konkrete steg du kan ta med deg i din situasjon. Sjekk også ut PPT-presentasjonen fra foredraget slik at du kan holde tritt med kundene dine!
Lyst å holde deg oppdatert på AI innenfor markedsføring, salg og service? Besøk bloggen LeadFeed og vår nyhetsside for tips, triks og drypp av aktuelle temaer og eventer.