Topp 3 e-bøker om ledelse, B2B markedsføring og salg
Norske ledere erkjenner at digitalisering er viktig for bedriftens langsiktige evne til å overleve. Digital markedsføring og salg er en lavthengende frukt, men mange vet ikke hvordan den bør plukkes.
Flere hundre ledere har lastet ned Leadify sine publikasjoner (e-bøker) for å skaffe seg nødvendig kunnskap. Hva er de tre mest populære e-bøkene?
Hva er en e-bok?
Du har sikkert lagt merke til at vi alltid tilbyr et par e-bøker (guider) sammen med alle artikler du kan lese her på bloggen?
Les også: Topp 10 mest populære artikler om ledelse, B2B markedsføring og salg.
Å lage en e-bok (elektronisk bok) er i bunn og grunn det samme som å lage en vanlig trykt bok, bare at Leadify sine e-bøker finnes kun i elektronisk versjon.
Vi tilbyr slike e-bøker for å gi våre lesere muligheten til å skaffe seg dybdekunnskap rundt det temaet som artikkelen handler om. Eksempel:
- Vi skriver artikkelen Hvor lønnsomt er salg og markedføring på oljemesser som OTD og ONS?
- I etterkant av artikkelen tilbyr vi e-boken En praktisk guide til salg og markedsføring på messer
Artikkelen tar 3-4 minutter å lese og passer for de som ønsker kjapp kunnskap. E-boken er mer omfattende, men til gjengjeld en komplett håndbok på 11 sider for de som vil gå dypere og lære mer.
Den muligheten har flere hundre ledere benyttet seg av:
Topp 3 mest populære e-bøker
I skrivende stund har vi utgitt 5 e-bøker. De tre mest leste står for over 90 prosent av nedlastingene.
1. 10 bud for digital markedsstrategi i 2017
På 90-tallet var verden analog og dominert av massemedier, TV og radio. Vinnerne var ofte bedriftene med størst markedsbudsjett.
Så kom internett, e-post, mobil, søkemotor, web 2.0, sosiale medier, 3G, smarttelefoner og 4G. Dette snur markedsføring og salg i 2017 på hodet.
Bare i løpet av de siste 3-4 årene har IT-teknologien gjort så store fremskritt at det er en utfordring å følge med. Samtidig har utviklingen gitt oss fantastiske, nye muligheter som alle kan utnytte.
I denne e-boken viser vi hvordan forutsetningene for markedsføring og salg er forandret for alltid, og hvordan din bedrift kan gripe de nye mulighetene.
2. Sjekkliste: 15 spørsmål - hvordan kan bedriften fornye måten dere driver markedsføring og salg?
Som tittelen sier, dette er en selvtest. E-boken har 15 spørsmål, spesielt utformet med tanke på bedriftsmarkedet (B2B). Normalt tar sjekklisten bare 4-5 minutter å besvare.
Hensikten med e-boken er å evaluere bedriftens nåværende praksis innen markedsføring og salg, for å finne muligheter til å skape bedre resultater.
Leseren får Leadify sine kommentarer og innspill på alle de 15 spørsmålene, ut fra dagens beste praksis innen digital markedsføring og salg.
E-boken er ment til å bevisstgjøre og motivere til gode diskusjoner sammen med kollegaer. Hvilke muligheter har dere? Hvor er det lurt å starte? Hvor ligger den største gevinsten?
3. Lønnsom vekst med Inbound marketing og salg for B2B
Inbound bygger på en enkel observasjon: Vi mennesker har endret måten vi lever, jobber og kjøper produkter og tjenester - men overraskende få bedrifter har tilpasset seg den nye virkeligheten.
'Inbound' snur tradisjonell markedsføring og salg på hodet. I stedet for å 'mase' på potensielle (og eksistende) kunder med forstyrrende annonser og telefoner som avbryter, så tar bedriften din sikte på å drive så positiv markedsføring at kundene vil oppsøke dere. Dermed kan selgerne deres bruke tiden på kunder som allerede har vist interesse.
Hensikten med denne guiden er å gi en konkret innføring i hva ‘Inbound’ strategi er, en pekepinn på om det kan passe for din bedrift, mulige resultater, hvordan det virker og hvordan komme i gang.
4. En praktisk 15 trinns guide til Salg og Markedsføring på messer
Deltakelse på messer og andre store arrangementer er ofte den største posten på salgs- og markedsbudsjettet hos mange bedrifter, nest etter lønnskostnader.
Det er kostbart å delta på messer. Derfor er det viktig å gjøre det lønnsomt.
Dette er kjernespørsmålet vi ønsker å gi svar på: Hvordan legge grunnlaget for at markedsføringen og salget skal bli en suksess?
Denne guiden gir deg enkle og konkrete råd fra A til Å, for hvordan din bedrift kan få mest mulig utbytte fra årets store investering.
5. Din guide til vekst med CRM
Tema i denne guiden er CRM (Customer Relationship Management). Den er skrevet for ledere innen markedsføring, salg, drift, kundesupport, IT og toppledelsen.
Denne guiden gir innblikk i hvordan moderne CRM-løsninger innebærer store, hittil ubenyttede muligheter for svært mange deler av organisasjonen.
Valg av CRM-løsning bør være en tverrfaglig beslutning på tilstrekkelig høyt nivå. Hensikten med denne boken er å belyse de viktigste momentene en CRM-beslutning bør bygge på.
- Hva synes du bør være tema for neste e-bok? Kom gjerne med forslag i kommentarfeltet nedenfor!
I samarbeid: MarkedsPartner og HubSpot
KOMMENTARER