av Øyvind Jacobsen, den 20.september.2019
Hva bør du tenke på når du skal lage markedsbudsjett for bedriftsmarkedet (B2B)? Her får du en enkel guide, som også hjelper deg med å få gjennomslag for ditt budsjett …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 13.september.2019
Hver høst, pleier du å lage en markedsplan for hele kommende år? Markedet og teknologi endrer seg raskt. Årlige markedsplaner kan fort gå ut på dato. Tips: Bryt markedsplanen ned …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 7.november.2018
Akkurat nå sitter mange markedssjefer og salgssjefer med regneark opp over ørene. De lager markedsplaner for å forsvare et budsjett som skal gjennom nåløyet hos sjefen, som stiller enda høyere …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 11.oktober.2018
Selv om AS Norge og verden går stadig bedre, så er det mange som føler presset om å bli enda mer effektive. Markedssjefen for eksempel, har forventninger fra CEO og …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 23.november.2017
Det ser ut til å komme et tydelig trendskifte: I 2017 bruker norske bedrifter i et nokså konservativt B2B-marked fortsatt mye penger på tradisjonell markedsføring. En fersk undersøkelse avslører at …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 10.oktober.2017
Internasjonal ekspansjon kan være nervepirrende for mange selskaper. De vil møte helt nye utfordringer på alle felter. Læringskurven er bratt. For CEOen, Markeds- og Salgssjefen står spørsmålene i kø: Hva …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 3.oktober.2017
Yes, den årlige budsjettprosessen er på gang igjen. Er kaffemaskinen klar? Lad opp til noen herlige arbeidsøkter over markedsplaner og regneark. Du har to vanskelige oppgaver foran deg: Du må …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 29.september.2017
Hva bør et godt markedsbudsjett inneholde? Hvordan argumentere for økt budsjett til neste år? Det korte svaret: Du trenger et enkelt og godt markedsbudsjett, med en solid argumentasjon som gjør at …
Les mer- Stedet hvor nytenkende markedssjefer, salgssjefer og ledere går for inspirasjon og kunnskap om å skape lønnsom vekst og glede på jobben.