Norske ledere har for alvor oppdaget at tradisjonell B2B markedsføring og salg ikke virker like godt som før. De føler behov for å oppdatere seg på et fagfelt i rivende utvikling og ta de rette grepene.
Som leser av denne bloggen er du i godt selskap med flere hundre bedrifter. Hvilke artikler setter våre lesere aller mest pris på?
La oss se et halvt år bakover, på de 40 siste artiklene her på bloggen, LeadFeed. Dette skal være 'stedet hvor markedsførere, selgere og ledere går for å skape vekst'.
Vi skriver for virksomheter på B2B-markedet som typisk står sterkt på Vestlandet, innen for eksempel energi, teknologi eller produksjon. Dette er næringer som skaper store verdier.
I Leadify er vår ambisjon å levere kunnskap og inspirasjon til ledere som er opptatt av å skape ny utvikling, optimisme og lønnsom vekst for sitt selskap. Det ser ut til at vi treffer rimelig bra. Våre lesere:
De øvrige åtte prosentene er studenter og andre interesserte. Hvis du ikke allerede abonnerer på våre artikler, klikk her (eller 'Bli oppdatert' på høyre side).
Noen artikler peker seg ut som favoritter blant publikum:
Teksten beskriver tydeligvis et problem som mange ledere kjenner seg igjen i, samtidig som den gir leseren 5 konkrete eksempler på hvordan Inbound marketing kan gjøre en forskjell på bedriftens resultater.
Har du ikke lest den før, eller har lyst på en oppfriskning, så klikk her (eller på bildet ved siden av).
Den er for tiden likt/delt 108 ganger på LinkedIn.
At mange leste teksten også, tror vi er fordi at de har stilt det samme spørsmålet selv: Er det lønnsomt å delta på messer?
Dette forsøker vi å svare på, samtidig som vi gir noen tips til hvordan bedriften kan få mer ut av sin investering i å delta på messer med stand.
Artikkelen finner du her, eller klikk på bildet ->
Denne artikkelen fra 2. februar 2017 er en god nummer tre.
Hovedbudskapet er at kampen om B2B-kundene starter på nettet, men at det ikke holder å ha en passiv/statisk nettside for å fange interesse.
Teksten gir noen ledetråder til løsning. Ta gjerne en kikk på artikkelen igjen (eller klikk på bildet).
De neste syv artiklene på listen følger tett på de tre første. Hvis du får lyst til å lese noen av dem, så er det bare å klikke på tittel-teksten:
4. Timing betyr alt: Hvordan komme riktig inn i B2B-kundens kjøpsprosess?
5. Hvordan ansette en markedssjef [CMO]?
6. Hva er Inbound marketing for B2B?
7. Digital markedsføring B2B, markedssjefens lille helvete
8. Hva er det beste tidspunktet for å ringe til kunder?
9. Hvordan markedsføre og selge 'kjedelige' produkter i oljebransjen?
10. Video i markedsføring B2B, funker det? [1:2]
Hva mener du? Er du fornøyd? Har du forslag til andre temaer vi bør skrive om? Da hører vi gjerne fra deg i kommentarfeltet nedenfor!
Her er en enkel sjekkliste med 15 spørsmål. På 3-4 minutter får du vite mer om din bedrift har muligheter til å bedre resultatene fra deres investeringer i markedsføring og salg:
I samarbeid: MarkedsPartner og HubSpot