Har du begynt å vurdere om inbound marketing er noe for deg og din bedrift? Da sitter du kanskje med flere spørsmål enn svar?
Ikke stress, det er et stort og omfattende tema.
I denne artikkelen får du svar på 3 spørsmål du gjerne har, og som vi ofte får.
Ja, det er mange som går rett på sak, og det er forståelig.
Hvorfor skal man gidde bruke tid på noe uten å tro på positive resultater? Et teknologiselskap bruker ikke tid på å utvikle nytt software hvis den de har ikke kan bli bedre...
De gjør det fordi de tror det finnes bedre, mer effektive og mer lønnsomme måter å gjøre ting på.
Kort fortalt: effekten av inbound marketing på B2B-selskaper kan være betydelig. Men resultatene vil variere etter gjennomføringsevne.
Dykk ned i temaet: Inbound marketing for B2B - trenger du egentlig bry deg?
Ikke solgt? La statistikken tale for seg:
Les også: Inbound Marketing B2B - Hvor raske resultater kan du forvente i salg?
Å implementere inbound marketing er ikke en over-natten prosess. I utgangspunktet bør du forvente en forberedende fase som varer cirka to-tre måneder.
Tiden går til å tydeliggjøre value proposition, definere idealkunder og personas, kartlegge kjøpsreisen og basert på dette; utvikle en innholdsstrategi.
Denne fasen kan også inkludere inkludere oppsett av nødvendig digital infrastruktur, som nettsted og blogg.
Les også: Hva er Personas? Hvorfor er det viktig?
Etter å ha lagt dette grunnlaget, er det din kontinuerlig innsats med inbound-mekanismer som innholdsproduksjon, SEO-optimalisering og sosiale medier som er nøkkelen.
Bedrifter begynner vanligvis å se resultater innen seks til syv måneder, med betydelige forbedringer rundt ettårsmerket.
Les også: Hvordan lage riktig innhold til kundens kjøpsreise
Høres flott ut, men er det realiteten ? Her har du et eksempel rett ut av læreboken fra en av våre kunder:
Her ser du antall sessions per dag på nettstedet:
Inbound i aksjon!
Når du leser dette, tenk på din målgruppe. Ser du noe kjent?
Les også: Du må kjenne kundens kjøpsreise
Les også: Søkeord for B2B- hvordan bli funnet på google
Les også: Slik vinner du kundens hjerte
Les også: Slik lager du overbevisende case studier
Høres det kjent ut?
Da kan inbound passe for deg!
I B2B-segmentet starter hele 90% av kunder sin kjøpsreise med et søk på nettet.
Da må de kunne finne både deg, og det de søker etter, der!
Ble du noe klokere? Om ikke finner du en hel masse informasjon på Leadfeed. Har du flere spørsmål, eller kunne du tenkt deg en partner som kan ta din digital markedsføring til nye høyder, ikke nøl med å ta kontakt! Vi står alltid klar til å hjelpe.
Ønsker du å vite mer, gjør som mange andre B2B-ledere og skaff deg din kopi ved å trykke under👇