av Øyvind Jacobsen, den 20.august.2019
Er du toppleder? Synes du det er vanskelig å vite om salgsavdelingen faktisk leverer? Svinger resultatene, uten klar årsak? Virker det tilfeldig om dere vinner eller taper kunder? Da bør …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 1.november.2018
Som salgssjef, har også du opplevd frustrasjonen med å bruke masse tid og ressurser på potensielle kunder som til slutt ikke kjøper? Dere tapte salget og innser at det var …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 30.oktober.2018
Tilsynelatende små veivalg kan gjøre en stor forskjell. Denne artikkelen handler om nettopp det: Hvilke viktige veivalg møter de fleste bedrifter, i deres B2B markedsstrategi? Her får du ingen ingen …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 22.juli.2018
Er du toppleder og synes det er vanskelig å vurdere om salgsavdelingen egentlig leverer? Hopper resultatene opp og ned, uten klar årsak? Virker det tilfeldig om dere vinner eller taper …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 11.juli.2018
På B2B-markedet viser norske markedsdirektører, salgsdirektører og CEOer stor interesse for fagstoff som kan bidra til økt vekst, utvikling, lønnsomhet og glede for virksomhetene de leder. Som leser av denne …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 29.juni.2018
Vi befinner oss midt i et heftig skifte, som fundamentalt endrer bedrifter sine muligheter til å skape vekst, hvordan kunder kjøper produkter og tjenester og hvordan bedrifter bygger relasjoner og varige …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 15.mai.2018
GDPR trer i kraft i Norge 1. juli 2018, en drøy måned senere enn planlagt. Den nye loven om personvern vil ha stor betydning for hvordan alle virksomheter i Norge …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 29.mars.2018
Noen bedrifter er helt spesielle. Atmosfæren... Kulturen... De tror alt er mulig. Slike bedrifter legger seg aldri på rygg i motgang. De bare gir enda mer gass. Menneskene der tror helhjertet …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 27.mars.2018
I 2017 brukte norske virksomheter på B2B-markedet fortsatt mye penger på tradisjonell markedsføring. Norske ledere er tydelige på retningen i 2018: De kommer til å satse stort på digital markedsføring. Artikkelen …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 22.februar.2018
Søren heller! De sa at pilene skulle peke oppover i 2017. Selv med gryende optimisme, sier ekspertene at det kan bli en svak oppgang i 2018. Kanskje. Så hva gjør du? …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 4.januar.2018
Markedsføring og salg er et fagfelt i rivende utvikling. Veivalgene du gjør i dag som leder og markedsfører vil prege bedriftens vekstmuligheter i mange år fremover. Tips: Bruk to kvelder …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 2.januar.2018
Å delta på messer kan være effektivt for å styrke markedsposisjonen, eller å komme seg inn på nye markeder. Skal dere ha stand på messer som ONS i Stavanger, OTD …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 21.desember.2017
Nye nettsider ryker ofte på scope, tid og budsjett. De ferdige sidene blir ofte mye større og dyrere enn tenkt. Og så blir de liggende statisk etterpå. 2-3 år senere …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 19.desember.2017
Dette er en varm anbefaling for alle CEOer, Salgssjefer og Markedssjefer som egentlig ikke har tid til å lese bøker, men som kjenner på behovet for å holde seg oppdatert …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 14.desember.2017
Ny teknologi og kundens nye kjøpsreise snur opp-ned på salg og marketing: Du kan komme tidligere i kontakt med potensielle kunder enn konkurrentene. Dere kan skreddersy all kommunikasjon, få raskere salg …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 23.november.2017
Det ser ut til å komme et tydelig trendskifte: I 2017 bruker norske bedrifter i et nokså konservativt B2B-marked fortsatt mye penger på tradisjonell markedsføring. En fersk undersøkelse avslører at …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 21.november.2017
Salg er viktig, fordi det skaper inntekter. B2B-salg kan være vanskelig, fordi det handler om kommunikasjon mellom mennesker. Nå er resultatene klare fra 'Den store undersøkelsen av B2B markedsføring og …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 10.oktober.2017
Internasjonal ekspansjon kan være nervepirrende for mange selskaper. De vil møte helt nye utfordringer på alle felter. Læringskurven er bratt. For CEOen, Markeds- og Salgssjefen står spørsmålene i kø: Hva …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 26.september.2017
Orker du ikke mer prat om disse digitale greiene og særlig hjemmesidene? Synes du B2B-marketing og salg blir for komplisert? Slapp av, det er ganske enkelt. Her får du ett enkelt spørsmål …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 21.september.2017
GDPR vil ha stor betydning for hvordan alle virksomheter i Norge driver salg og markedsføring på B2B-markedet. Vi får helt nye krav til å håndtere kundedata. De som tror de …
Les mer- Stedet hvor nytenkende markedssjefer, salgssjefer og ledere går for inspirasjon og kunnskap om å skape lønnsom vekst og glede på jobben.