Mange B2B-selgere pøser på med tekniske spesifikasjoner for å overbevise sine potensielle kunder. Alle gjør det.
Prøv heller å fortelle en god historie, med mennesker i sentrum. Kunder elsker det.
Mange B2B-selgere pøser på med tekniske spesifikasjoner for å overbevise sine potensielle kunder. Alle gjør det.
Prøv heller å fortelle en god historie, med mennesker i sentrum. Kunder elsker det.
Med 1,2 millioner profesjonelle brukere i Norge gir LinkedIn en unik mulighet til å komme i kontakt med potensielle kunder, ansatte og samarbeidspartnere på B2B-markedet.
Men bare 1 av 10 bruker nettverket daglig. Er du blant de mange som trenger å «knekke koden» for å komme skikkelig i gang?
Tema: LinkedIn, B2B-markedsføring, Sosiale medier, B2B-Salg
I 2017 brukte norske virksomheter på B2B-markedet fortsatt mye penger på tradisjonell markedsføring.
Norske ledere er tydelige på retningen i 2018: De kommer til å satse stort på digital markedsføring.
Tema: Ledelse, B2B-markedsføring, Markedsstrategi
Mange bidrar til veldedige formål, for å styrke selskapets omdømme og kundelojalitet. Men hva med ditt selskap sin misjon? Hvorfor eksisterer dere?
Når du klarer å snakke til kundens hjerte gjennom misjonen, blir resultatet flere leads og bedre kunderelasjoner.
Tema: B2B-markedsføring
Kast ikke bort penger på B2B-markedsføring som ikke virker. I dag kan du måle og analysere resultatene av hver minste aktivitet du gjør. Her er 7 nøkkeltall (KPIer) alle markedssjefer bør vurdere.
De fleste markedssjefer bruker lite tid på statistikker fra nettsidene. Kanskje en gang hver måned sjekker de hvilke kilder trafikken kommer fra, antall besøkende og sidevisninger.
De burde sjekke bounce rate og gjennomsnittlig lesetid ukentlig. Begge to er svært verdifulle nøkkeltall.
Tema: Blogg, B2B-markedsføring, Mobil først, Nettsider, SEO, Vekstdrevet Design
Å jakte på kalde kunder er noe av det dyreste dere kan gjøre. Å bli oppsøkt av aktive kjøpere er mye rimeligere. Derfor bør dere prioritere markedsføringsmetoder som tar ut dette potensialet.
På denne måten kan selgerne prioritere aktive kjøpere, og unngå oppsøkende salg og annonsering.
Tema: Salgsledelse, Salgsstrategi, Salg, Inbound Marketing, B2B-markedsføring, Inbound Salg
Dette er en varm anbefaling for alle CEOer, Salgssjefer og Markedssjefer som egentlig ikke har tid til å lese bøker, men som kjenner på behovet for å holde seg oppdatert.
Boken vil være en glimrende veileder i arbeidet med å finne riktig markedsstrategi i 2018 for selskapet ditt.
Tema: Ledelse, B2B-markedsføring, GDPR, Markedsstrategi
Oh yes, vi har alle vært der: De nye nettsidene er snart klare. Dere har allerede sprengt budsjettet. Alt koker. Nå gjelder det å levere på tidsfristen. Her er 9 viktige ting som du ikke ønsker å glemme i innspurten.
Tema: B2B-markedsføring, Mobil først, Nettsider, SEO, GDPR
Snart vil du møte en chatbot på denne siden. Men hva er egentlig chatbots og kunstig intelligens (AI)? Hvorfor er det viktig i B2B-markedsføring?
Hvilken praktisk nytte kan chatbots og AI ha for deg og andre B2B-virksomheter?
Tema: Marketing Automation, B2B-markedsføring, Markedsstrategi, Digital Markedsføring B2B
Før, så måtte en kunde oppsøke en selger for å få svar på sine spørsmål i forbindelse med innkjøp. Da hadde selgeren stor makt.
Nå, har kunden full kontroll på din markedsføring og salg.
Her får du vite hvorfor:
Tema: Salgsstrategi, Salg, B2B-markedsføring, Markedsstrategi
Ser du på B2B-markedsføring som trygt og kjedelig, og alt annet enn friskt og utfordrende? Ja, bedriftsmarkedet er kjent for å være konservativt.
Men hvorfor er det sånn? Er det noen uskrevne regler på B2B-markedet om hva som er innafor, og ikke? Eller må vi gå i oss selv? La oss utfordre deg litt!
Tema: Inbound Marketing, B2B-markedsføring, Innholdsmarkedsføring (Content marketing), Digital Markedsføring B2B
Det ser ut til å komme et tydelig trendskifte: I 2017 bruker norske bedrifter i et nokså konservativt B2B-marked fortsatt mye penger på tradisjonell markedsføring.
En fersk undersøkelse avslører at norske ledere kommer til å satse stort på digital markedsføring i 2018.
Tema: Ledelse, B2B-markedsføring, Markedsstrategi, Markedsplan
Salg er viktig, fordi det skaper inntekter. B2B-salg kan være vanskelig, fordi det handler om kommunikasjon mellom mennesker.
Nå er resultatene klare fra 'Den store undersøkelsen av B2B markedsføring og salg i Norge - 2017'.
Ett spørsmål er: Hva synes B2B-selgere er aller vanskeligst i jobben sin?
Tema: Salgsledelse, Ledelse, Salg, B2B-markedsføring
Stadig flere bedrifter vil starte med inbound marketing i 2018. Et av de vanligste spørsmålene som dukker opp er:
Trenger vi egentlig hjelp fra et byrå? Eller kan vi fikse det like greit selv?
Tema: Inbound Marketing, B2B-markedsføring, Markedsstrategi, Innholdsmarkedsføring (Content marketing)
Big data har kommet til marketing for lengst. Skal du lykkes med digital B2B-markedsføring i dag, så må du ha stålkontroll på data om trafikk, konvertering og kundereisen.
Den store gevinsten? Du vet nøyaktig hvilke aktiviteter og kroner som genererer leads og salg, og hva som er bortkastet. Her er oppskriften.
Tema: Inbound Marketing, Marketing Automation, B2B-markedsføring, Markedsstrategi, Innholdsmarkedsføring (Content marketing)
WordPress er et populært valg for små og større selskaper som skal lage nye nettsider. Skal du også? Da bør du ta en kikk på HubSpot COS.
Tema: Inbound Marketing, Marketing Automation, B2B-markedsføring, Mobil først, Nettsider, GDPR, Markedsstrategi, Innholdsmarkedsføring (Content marketing)
B2B-kunder har større makt enn noensinne. I 2020 forventer vi at rundt 80 % av kundens kjøpsreise er tilbakelagt, uten at din bedrift blir involvert som leverandør (Forrester).
Den gode nyheten er at kunder aldri før har søkt mer informasjon og kunnskap enn nå. Utfordring nummer 1 er å tilby kunnskapen kunden søker etter, på rett sted til riktig tid.
Tema: Salgsstrategi, B2B-markedsføring, SEO, Markedsstrategi, Innholdsmarkedsføring (Content marketing)
Tradisjonelle selgere er i ferd med å dø ut. De setter sitt eget behov for å selge i sentrum, ikke kunden. Først screener de hvilke passende prospects som finnes dere ute. Så tar de kontakt, ofte ut av det blå.
Slike selgere blir erstattet av moderne selgere, som virkelig forstår den digitale verden og hvordan kunder i 2018 ønsker å jobbe med sine leverandører.
Tema: Salgsledelse, Salgsstrategi, Salg, Inbound Marketing, B2B-markedsføring, Inbound Salg
Skal du lage nye nettsider for et B2B-selskap i 2018? Da er det greit å vite hva kunder liker best.
For å finne svaret, spør deg selv: Hvor går prospects og leads sannsynligvis først, for å finne deg?
Tema: Inbound Marketing, B2B-markedsføring, Nettsider, SEO, Innholdsmarkedsføring (Content marketing)
LeadFeed - stedet hvor nytenkende markedssjefer, salgssjefer og ledere går for inspirasjon og kunnskap om å skape lønnsom vekst og glede på jobben.
Seehusens gate 54, 4024 Stavanger
Leadify (c) 2015-2018
Org. nr. 917 677 204 MVA