av Charlotte Kleming, den 8.oktober.2020
LinkedIn er det viktigste sosiale nettverket for bedrifter, selv i bransjer hvor relasjonssalg tradisjonelt står veldig sterkt: For eksempel olje og energi, produksjonsbedrifter, teknologi, havnæringene eller annen B2B-industri. En god …
Les merav Sofie-Amalie Høxbroe Sandstøl, den 16.september.2020
Mange kunder spør oss om det er en god investering å bruke tid på å skaffe redaksjonell omtale (PR) hos medier og fagblader. Ja, det kan være et smart grep, …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 25.mars.2020
Vi står midt i en global pandemi. Noen virksomheter blir rammet, hardt og brutalt. De har ikke noe valg. De er tvunget til å kutte alle kostnader. Andre virksomheter har …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 21.november.2019
Har du vurdert inbound marketing? Er du usikker på om det er fornuftig for ditt selskap og din bransje? Til tross for dokumenterte resultater, så sitter mange bedrifter fortsatt på …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 1.august.2019
LinkedIn har over 600 millioner brukere i verden og 1,25 millioner brukere i Norge. Rundt 10 prosent er influencere på ledernivå og rundt 7 prosent er beslutningstakere. Da er det …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 19.mars.2019
LinkedIn er det mest populære sosiale mediet for selskaper på bedriftsmarkedet (B2B). Det fleste virksomheter har en bedriftsprofil. Men det er mange som IKKE bruker LinkedIn aktivt til å dele …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 26.februar.2019
Profesjonelle innkjøpere besøker nettsidene dine i forskjellige faser av sin kjøpsreise: En ingeniør vil lære om materialkvaliteter, fordi stålkonstruksjonen ble for svak i forrige produksjon. En driftsleder leter etter en …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 20.februar.2019
Mange selskaper har små markedsavdelinger. En eller to personer har ansvaret for all markedsføring – fra salgs- og messemateriell til nettsider, e-post og sosiale medier. De siste årene har mange …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 22.januar.2019
I nesten alle bransjer er det knallhard, global konkurranse. Leverandørene er kliss like. Det er enkelt for kunden å bytte deg ut. Hvordan ser din ideelle kunde ut, altså drømmekunden? Når …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 27.desember.2018
De beste leverandørene i olje og energi, teknologi og produksjon utnytter sine nettsider til langt mer enn selvskryt om hvor flinke de er. De vet at kundene deres bruker digitale …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 29.november.2018
'Alle' vet nå at internett, kollegaer og sosiale medier er de tre viktigste kildene til informasjon hos innkjøpere på B2B-markedet. Og at 60-90 prosent av B2B-innkjøp starter med søk på …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 7.november.2018
Akkurat nå sitter mange markedssjefer og salgssjefer med regneark opp over ørene. De lager markedsplaner for å forsvare et budsjett som skal gjennom nåløyet hos sjefen, som stiller enda høyere …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 18.september.2018
Mange virksomheter på B2B-markedet selger kostbare og viktige produkter og tjenester, som kundene bruker lang tid på å vurdere før de kjøper. Webinarer kan være en effektiv markedsaktivitet som hjelper …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 11.juli.2018
På B2B-markedet viser norske markedsdirektører, salgsdirektører og CEOer stor interesse for fagstoff som kan bidra til økt vekst, utvikling, lønnsomhet og glede for virksomhetene de leder. Som leser av denne …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 15.juni.2018
For at de mest attraktive prospects og kunder skal komme til deres stand, så bør du starte markedsføringen 2-3 måneder før messen. Messe-deltakelse er kostbart og gjerne årets største salgs-event …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 12.juni.2018
E-post er fortsatt en positiv og effektiv måte å drive markedsføring, når du gjør det riktig. Da kan du oppnå 10-20 prosent vekst i leads og salgsmuligheter. Det er stor …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 7.juni.2018
Norske bedrifter melder at de skal investere mer i digital markedsføring i 2018 enn noen gang. Samtidig koker det for generalen på ONS: Messer er fortsatt populært. Hvor lønnsomt er …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 15.mai.2018
GDPR trer i kraft i Norge 1. juli 2018, en drøy måned senere enn planlagt. Den nye loven om personvern vil ha stor betydning for hvordan alle virksomheter i Norge …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 8.mai.2018
Tenk at du har en liste med 500 leads og kunder som du vil invitere til ONS (oljemessa) i Stavanger 28. august. Målet er 75 deltakere. De skal være beslutningstakere …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 3.mai.2018
Er et CRM-system (Customer Relations Managament) bare et IT-system? Niks, det er mye mer. CRM-systemet er nervesenteret til markeds-, salgs- og supportavdelingen. Et godt, moderne CRM-system gjør det mye enklere for …
Les mer- Stedet hvor nytenkende markedssjefer, salgssjefer og ledere går for inspirasjon og kunnskap om å skape lønnsom vekst og glede på jobben.