av Øyvind Jacobsen, den 7.november.2019
Er det vanskelig å komme på topp i Google-søk? Nei, egentlig ikke. Jobber du i et selskap på bedriftsmarkedet (B2B), så ønsker du bare å tiltrekke oppmerksomhet fra ditt publikum …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 23.oktober.2019
Hva er vekstdrevet design? Kort sagt: En mer effektiv og lønnsom metode for å designe og vedlikeholde en nettside. Metoden er datadrevet. Det betyr, at brukernes faktiske adferd på nettsidene …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 1.august.2019
LinkedIn har over 600 millioner brukere i verden og 1,25 millioner brukere i Norge. Rundt 10 prosent er influencere på ledernivå og rundt 7 prosent er beslutningstakere. Da er det …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 5.februar.2019
AS Norge går ganske bra. Selv om enkelte segmenter i olje og energi sliter etter oljesmellen i 2014, så øker optimismen de fleste steder. Vekstmålene i 2019 er enda høyere …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 31.januar.2019
Å komme i posisjon som leverandør i oljebransjen er en knalltøff konkurranse. Jo høyere i leverandørkjeden din kunde sitter, desto tøffere blir det. Du må lykkes med å påvirke nøkkelpersoner …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 24.januar.2019
Selger du til de store kanon-kundene på B2B-markedet? Eller offentlig virksomhet? Da har du kanskje hørt om Account-Based Marketing (ABM). ABM kan være svært interessant for mange bedrifter. Hva er det, egentlig? …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 20.november.2018
E-post er en av de tre viktigste kanalene for å trekke besøkende til nettsidene. Dermed er e-post ett av de mest effektive verktøyene en markedssjef har til rådighet, for å …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 15.november.2018
E-post har snart eksistert i 50 år. Nesten ingen under 25 år bruker e-post i dag. Sommeren 2018 tok GDPR knekken på spam-verstingene. Har markedsføring på e-post en fremtid i …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 25.oktober.2018
En landingsside spiller en viktig rolle for at din bedrift skal generere hundrevis av leads og nye salgsmuligheter fra nettsidene og andre digitale kanaler. Hva er en landingsside og hvordan …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 11.oktober.2018
Selv om AS Norge og verden går stadig bedre, så er det mange som føler presset om å bli enda mer effektive. Markedssjefen for eksempel, har forventninger fra CEO og …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 13.september.2018
Flere og flere selgere på B2B-markedet har oppdaget mulighetene til å bruke LinkedIn og andre sosiale medier til å øke salget. Noen kan kunsten, mens andre selgere misbruker det. Hvordan kan …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 4.september.2018
Er alt innhold på nettsidene deres skreddersydd for å generere leads og salgsmuligheter? Med hånden på hjertet kan de fleste neppe svare ‘ja’ på dette spørsmålet. Her får du en …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 26.juli.2018
Nylig hadde jeg gleden av å signere på Leadify sin største investering hittil: Møbler til et helt kontor. Det var en viktig beslutning. Det handlet ikke bare om møbler, men …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 12.juni.2018
E-post er fortsatt en positiv og effektiv måte å drive markedsføring, når du gjør det riktig. Da kan du oppnå 10-20 prosent vekst i leads og salgsmuligheter. Det er stor …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 24.mai.2018
Hvordan vet du at nettsiden din skaper resultater for selskapets inntekter og lønnsomhet? Mange markedssjefer har ikke et godt svar på dette spørsmålet. Det er heldigvis enkelt å måle, så …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 22.mai.2018
HubSpot er midt i en rivende utvikling. I starten i 2006 handlet det mest om marketing, så om salg. I 2018 blir HubSpot en komplett teknologiplattform for marketing, salg og …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 8.mai.2018
Tenk at du har en liste med 500 leads og kunder som du vil invitere til ONS (oljemessa) i Stavanger 28. august. Målet er 75 deltakere. De skal være beslutningstakere …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 26.april.2018
Det enkle svaret er at ‘det kommer an på’. Flere ting spiller inn. Her får du konkrete estimater på hvor mye du må regne med å investere, for å løfte markedsføringen …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 19.april.2018
Det er svært stor forskjell på å lage en god og en dårlig CTA. Klikkraten på CTAer slår direkte inn på din evne til å generere leads fra nettsidene deres. Her …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 17.april.2018
Har du hørt om Call to Action (CTA)? Hvis du vil lære mer, så bør du lese videre: En CTA er den viktige starten på å generere leads og salgsmuligheter …
Les mer- Stedet hvor nytenkende markedssjefer, salgssjefer og ledere går for inspirasjon og kunnskap om å skape lønnsom vekst og glede på jobben.