av Øyvind Jacobsen, den 27.mars.2018
I 2017 brukte norske virksomheter på B2B-markedet fortsatt mye penger på tradisjonell markedsføring. Norske ledere er tydelige på retningen i 2018: De kommer til å satse stort på digital markedsføring. Artikkelen …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 19.desember.2017
Dette er en varm anbefaling for alle CEOer, Salgssjefer og Markedssjefer som egentlig ikke har tid til å lese bøker, men som kjenner på behovet for å holde seg oppdatert …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 5.desember.2017
Snart vil du møte en chatbot på denne siden. Men hva er egentlig chatbots og kunstig intelligens (AI)? Hvorfor er det viktig i B2B-markedsføring? Hvilken praktisk nytte kan chatbots og …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 30.november.2017
Før, så måtte en kunde oppsøke en selger for å få svar på sine spørsmål i forbindelse med innkjøp. Da hadde selgeren stor makt. Nå, har kunden full kontroll på …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 23.november.2017
Det ser ut til å komme et tydelig trendskifte: I 2017 bruker norske bedrifter i et nokså konservativt B2B-marked fortsatt mye penger på tradisjonell markedsføring. En fersk undersøkelse avslører at …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 14.november.2017
Stadig flere bedrifter vil starte med inbound marketing i 2018. Et av de vanligste spørsmålene som dukker opp er: Trenger vi egentlig hjelp fra et byrå? Eller kan vi fikse …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 9.november.2017
Big data har kommet til marketing for lengst. Skal du lykkes med digital B2B-markedsføring i dag, så må du ha stålkontroll på data om trafikk, konvertering og kundereisen. Den store …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 7.november.2017
WordPress er et populært valg for små og større selskaper som skal lage nye nettsider. Skal du også? Da bør du ta en kikk på HubSpot CMS. Bilde: V1ctory_1s_m1ne For de mindre …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 2.november.2017
B2B-kunder har større makt enn noensinne. I 2020 forventer vi at rundt 80 % av kundens kjøpsreise er tilbakelagt, uten at din bedrift blir involvert som leverandør (Forrester). Den gode …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 31.oktober.2017
I disse dager lages salgs- og markedsbudsjetter for det nye året. Selgere og markedsførere får nye mål: Gjerne litt tøffere enn året før. Alle ønsker det samme: At B2B-kunder skal …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 19.oktober.2017
Som leder er langsiktig, lønnsom vekst en av dine vanskeligste utfordringer. Mange CEOer, markeds- og salgssjefer har oppdaget inbound som strategi og løsning. De har høstet oppsiktsvekkende resultater. Men inbound …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 5.oktober.2017
En god blogg er en magnet som trekker til seg eksisterende og potensielle kunder. Bloggen bygger relasjoner og tillit. Du må vise at du forstår kundens behov og problemstillinger, og …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 3.oktober.2017
Yes, den årlige budsjettprosessen er på gang igjen. Er kaffemaskinen klar? Lad opp til noen herlige arbeidsøkter over markedsplaner og regneark. Du har to vanskelige oppgaver foran deg: Du må …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 26.september.2017
Orker du ikke mer prat om disse digitale greiene og særlig hjemmesidene? Synes du B2B-marketing og salg blir for komplisert? Slapp av, det er ganske enkelt. Her får du ett enkelt spørsmål …
Les mer- Stedet hvor nytenkende markedssjefer, salgssjefer og ledere går for inspirasjon og kunnskap om å skape lønnsom vekst og glede på jobben.