av Charlotte Kleming, den 26.mars.2020
Et webinar er et godt alternativ, når det ikke er aktuelt å møtes mange personer til foredrag eller seminar. Å gjennomføre et webinar er ganske enkelt, men hvordan bruke det …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 13.september.2018
Flere og flere selgere på B2B-markedet har oppdaget mulighetene til å bruke LinkedIn og andre sosiale medier til å øke salget. Noen kan kunsten, mens andre selgere misbruker det. Hvordan kan …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 16.august.2018
Hva er en ‘kald telefon’? Det er når en selger kontakter en person hos en potensiell kunde, som ikke har vist interesse for tjenesten eller produktet. En ‘kald’ henvendelse trenger …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 5.juli.2018
De siste årene har stadig flere virksomheter på bedriftsmarkedet (B2B) satset på inbound marketing. De bytter ut tradisjonell reklame og salg på messer med digital markedsføring som genererer leads og …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 26.juni.2018
Her er historien om karate-helten Eric fra 90-tallet, som fortsatt minner meg om å satse på de enkle tingene i salg. Vi selgere vil jo alle bli en eliteselger. Men …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 20.juni.2018
Det er tid for å gjøre opp status for salget i første halvår. Klarer dere budsjettet? Vinner dere en større andel av anbudene enn i fjor? Øker marginene samtidig? Kan du …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 22.mars.2018
Salg med sosiale medier blir stadig mer utbredt. Spesielt på bedriftsmarkedet (B2B) har LinkedIn blitt en viktig del av mange virksomheter sin markedsføring og salg. Hva er egentlig salg med …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 13.mars.2018
De siste 2-3 årene har stadig flere selskaper på B2B-markedet byttet ut tradisjonell markedsføring med inbound marketing. Dette åpner en ny verden for selgerne. Plutselig kan de bruke sin verdifulle …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 20.februar.2018
Når du starter med digital markedsføring etter inbound-metoden, så er alle nye leads en stor fest. Du får e-post varsel om alle nye leads. Du elsker å se hvordan de …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 15.februar.2018
Å holde webinarer kan gi overraskende bra resultater. Samtidig - det krever litt tekniske ferdigheter, ressurser, god planlegging og gjennomføring. Her får du vite hvordan du kan lage og gjennomføre …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 13.februar.2018
Webinarer er populært. Teknisk sett er det ganske enkelt å gjennomføre et webinar. Men det betyr ikke at det passer for alle. Hvordan bruke webinar strategisk riktig i B2B-salg? Dette …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 25.januar.2018
Det første halve året har du sett en tydelig trafikkvekst på nettsidene og bloggen. Entusiasmen er på topp. Dere har også skapt mange nye leads til salgs-teamet. Men hva med …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 18.januar.2018
Hurra, dagen har kommet. Du fikk endelig med deg ledelsen på å investere i inbound marketing og salg. Nå har dere brukt tre måneder på å få alt på plass I …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 26.desember.2017
Å jakte på kalde kunder er noe av det dyreste dere kan gjøre. Å bli oppsøkt av aktive kjøpere er mye rimeligere. Derfor bør dere prioritere markedsføringsmetoder som tar ut dette …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 31.oktober.2017
I disse dager lages salgs- og markedsbudsjetter for det nye året. Selgere og markedsførere får nye mål: Gjerne litt tøffere enn året før. Alle ønsker det samme: At B2B-kunder skal …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 26.oktober.2017
Tradisjonelle selgere er i ferd med å dø ut. De setter sitt eget behov for å selge i sentrum, ikke kunden. Først screener de hvilke passende prospects som finnes dere …
Les mer- Stedet hvor nytenkende markedssjefer, salgssjefer og ledere går for inspirasjon og kunnskap om å skape lønnsom vekst og glede på jobben.