av Øyvind Jacobsen, den 28.november.2019
Å sammenligne WordPress og HubSpot CMS blir som å sammenligne epler og bananer. Over 1/3 av alle verdens nettsider er laget i WordPress, mens HubSpot stort sett brukes til inbound …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 23.oktober.2019
Hva er vekstdrevet design? Kort sagt: En mer effektiv og lønnsom metode for å designe og vedlikeholde en nettside. Metoden er datadrevet. Det betyr, at brukernes faktiske adferd på nettsidene …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 27.desember.2018
De beste leverandørene i olje og energi, teknologi og produksjon utnytter sine nettsider til langt mer enn selvskryt om hvor flinke de er. De vet at kundene deres bruker digitale …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 13.desember.2018
Har du også lagt merke til at stadig flere bedrifter tilbyr direktemeldinger (live chat) på nettsidene? Det er ikke uten grunn. Har du ambisjoner om å generere leads og en …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 6.desember.2018
Javel, alle vet at bedriften din må være synlig på nettet. Undersøkelsen ‘B2B Markedsføring og Salg i Norge’ avslører at søk på internett er dine kunder sin viktigste kilde til …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 24.mai.2018
Hvordan vet du at nettsiden din skaper resultater for selskapets inntekter og lønnsomhet? Mange markedssjefer har ikke et godt svar på dette spørsmålet. Det er heldigvis enkelt å måle, så …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 15.mai.2018
GDPR trer i kraft i Norge 1. juli 2018, en drøy måned senere enn planlagt. Den nye loven om personvern vil ha stor betydning for hvordan alle virksomheter i Norge …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 19.april.2018
Det er svært stor forskjell på å lage en god og en dårlig CTA. Klikkraten på CTAer slår direkte inn på din evne til å generere leads fra nettsidene deres. Her …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 20.mars.2018
Juhu! Pilene peker oppover. Endelig er det budsjett for å satse på nye nettsider, som har ligget brakk siden 2013. Da er det vel på tide å investere heftig i …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 8.mars.2018
Planlegger dere nye nettsider? Eller full overhaling? I 20 år har jeg vært med på å lage nettsider, apper og alt mulig. Det er alltid innhold som tar mest tid …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 28.desember.2017
De fleste markedssjefer bruker lite tid på statistikker fra nettsidene. Kanskje en gang hver måned sjekker de hvilke kilder trafikken kommer fra, antall besøkende og sidevisninger. De burde sjekke bounce …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 21.desember.2017
Nye nettsider ryker ofte på scope, tid og budsjett. De ferdige sidene blir ofte mye større og dyrere enn tenkt. Og så blir de liggende statisk etterpå. 2-3 år senere …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 12.desember.2017
Oh yes, vi har alle vært der: De nye nettsidene er snart klare. Dere har allerede sprengt budsjettet. Alt koker. Nå gjelder det å levere på tidsfristen. Her er 9 viktige ting …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 16.november.2017
I går feiret dere nye nettsider. I dag møter du på jobb, full av forventninger. Det første du gjør, er å Google noen velvalgte søkeord for å finne de nye …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 7.november.2017
WordPress er et populært valg for små og større selskaper som skal lage nye nettsider. Skal du også? Da bør du ta en kikk på HubSpot CMS. Bilde: V1ctory_1s_m1ne For de mindre …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 24.oktober.2017
Skal du lage nye nettsider for et B2B-selskap i 2018? Da er det greit å vite hva kunder liker best. For å finne svaret, spør deg selv: Hvor går prospects …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 17.oktober.2017
Alt innhold på bedriftens nettsider, blogg og andre digitale kanaler bør dreie seg om å hjelpe potensielle kunder gjennom sin kjøpsreise. Når alt klaffer, så vil de kjøpe hos deg …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 5.oktober.2017
En god blogg er en magnet som trekker til seg eksisterende og potensielle kunder. Bloggen bygger relasjoner og tillit. Du må vise at du forstår kundens behov og problemstillinger, og …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 26.september.2017
Orker du ikke mer prat om disse digitale greiene og særlig hjemmesidene? Synes du B2B-marketing og salg blir for komplisert? Slapp av, det er ganske enkelt. Her får du ett enkelt spørsmål …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 21.september.2017
GDPR vil ha stor betydning for hvordan alle virksomheter i Norge driver salg og markedsføring på B2B-markedet. Vi får helt nye krav til å håndtere kundedata. De som tror de …
Les mer- Stedet hvor nytenkende markedssjefer, salgssjefer og ledere går for inspirasjon og kunnskap om å skape lønnsom vekst og glede på jobben.