av Øyvind Jacobsen, den 21.november.2019
Har du vurdert inbound marketing? Er du usikker på om det er fornuftig for ditt selskap og din bransje? Til tross for dokumenterte resultater, så sitter mange bedrifter fortsatt på …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 27.mars.2019
Har du vurdert inbound marketing, men er litt usikker? Her får du svar på tre spørsmål vi ofte får fra potensielle kunder, når de lurer på om inbound er er …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 13.mars.2019
Dette spørsmålet får vi fra nye og eksisterende kunder. Det skjønner vi godt. Kvalitetsinnhold på nettsider og blogg er viktig for å komme på radaren hos dine målgrupper, bygge tillit …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 31.januar.2019
Å komme i posisjon som leverandør i oljebransjen er en knalltøff konkurranse. Jo høyere i leverandørkjeden din kunde sitter, desto tøffere blir det. Du må lykkes med å påvirke nøkkelpersoner …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 6.desember.2018
Javel, alle vet at bedriften din må være synlig på nettet. Undersøkelsen ‘B2B Markedsføring og Salg i Norge’ avslører at søk på internett er dine kunder sin viktigste kilde til …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 15.november.2018
E-post har snart eksistert i 50 år. Nesten ingen under 25 år bruker e-post i dag. Sommeren 2018 tok GDPR knekken på spam-verstingene. Har markedsføring på e-post en fremtid i …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 7.november.2018
Akkurat nå sitter mange markedssjefer og salgssjefer med regneark opp over ørene. De lager markedsplaner for å forsvare et budsjett som skal gjennom nåløyet hos sjefen, som stiller enda høyere …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 25.oktober.2018
En landingsside spiller en viktig rolle for at din bedrift skal generere hundrevis av leads og nye salgsmuligheter fra nettsidene og andre digitale kanaler. Hva er en landingsside og hvordan …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 23.oktober.2018
Noe av det kjekkeste med å jobbe i Leadify er å oppdage at industribedrifter viser interesse for inbound marketing. Hvorfor? Fordi mange ledere i disse bedriftene ser et fantastisk potensial …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 9.oktober.2018
Når virksomheter på B2B-markedet først har oppdaget potensialet med inbound marketing, så lurer de ganske raskt på hvor raskt det er mulig å oppnå resultater. Det korte svaret er at …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 27.september.2018
Det vanskeligste for en selger er å komme tidlig nok inn i kundens kjøpsprosess, ifølge undersøkelsen ‘B2B-Markedsføring og Salg i Norge’. I klartekst: Norske B2B-selgere sliter med å identifisere leads og …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 16.august.2018
Hva er en ‘kald telefon’? Det er når en selger kontakter en person hos en potensiell kunde, som ikke har vist interesse for tjenesten eller produktet. En ‘kald’ henvendelse trenger …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 20.juni.2018
Det er tid for å gjøre opp status for salget i første halvår. Klarer dere budsjettet? Vinner dere en større andel av anbudene enn i fjor? Øker marginene samtidig? Kan du …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 5.juni.2018
Kun 12 prosent av B2B-kunder ønsker å møte en selger, når de befinner seg tidlig i sin kjøpsreise. Når en kunde først kontakter en selger, har rundt 70 prosent bestemt …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 26.april.2018
Det enkle svaret er at ‘det kommer an på’. Flere ting spiller inn. Her får du konkrete estimater på hvor mye du må regne med å investere, for å løfte markedsføringen …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 19.april.2018
Det er svært stor forskjell på å lage en god og en dårlig CTA. Klikkraten på CTAer slår direkte inn på din evne til å generere leads fra nettsidene deres. Her …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 17.april.2018
Har du hørt om Call to Action (CTA)? Hvis du vil lære mer, så bør du lese videre: En CTA er den viktige starten på å generere leads og salgsmuligheter …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 12.april.2018
Mange selskaper på B2B-markeder som olje og energi har hørt om suksessen med inbound marketing og salg. Men mange lurer på om de vil klare å gjennomføre. Er det lurt å …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 10.april.2018
Nesten ingen kunder tar kontakt via 'kontakt oss' siden, som veldig mange selskaper på B2B-markedet har på nettet. Synd, for poenget med en nettside er å lede besøkende til å gjøre …
Les merav Øyvind Jacobsen, den 13.mars.2018
De siste 2-3 årene har stadig flere selskaper på B2B-markedet byttet ut tradisjonell markedsføring med inbound marketing. Dette åpner en ny verden for selgerne. Plutselig kan de bruke sin verdifulle …
Les mer- Stedet hvor nytenkende markedssjefer, salgssjefer og ledere går for inspirasjon og kunnskap om å skape lønnsom vekst og glede på jobben.
Nordbøgata 4
4006 Stavanger
Mobil: 934 25 567